روش پاک کردن لکه مربا از روی فرش

تمیز کردن لکه مربا از روی فرش به خودی خود سخت نیست مگر اینکه میوه ای که از آن مربا تهیه شده است، جزو میوه های رنگدانه دار یا سخت باشد.

ابتدا مربای اضافی را از روی فرش بردارید

برداشت لکه با قاشقترجیحا با قاشق این کار را انجام دهید

نوع لکه بری مناسب با الیاف فرش خود انتخاب کنید

استفاده از تکنیک های لکه بری مناسب برای هر نوع فرش ضروری است.

به عنوان مثال فرش های با الیاف طبیعی مانند پشم ممکن است با هرگونه مواد شیمیایی یا حتی طبیعی واکنش نشان داده و صدمات جبران ناپذیری را به فرش شما وارد کنند. بنابراین همیشه قبل از تمیز کردن فرش های باارزش خود، بهتر است مناسب ترین روش پاکسازی را انتخاب کنید و یا اگر شک دارید، به قالیشویی مراجعه کنید.

کمی آب روی لکه مربای ریخته شده روی فرش اسپری کنید

اسپری کردن اب

مقداری آب ولرم را درون یک بطری اسپری بریزید و سعی کنید کمی لکه را مرطوب کنید. همچنین می توانید مقداری آب را به کمک یک اسفنج روی لکه بمالید

یک محلول پاک کننده تهیه کنید

¼ قاشق چای خوری از مواد شوینده ملایم (درضمن یادآور شود که مایع موردنظر بدون رنگ باشد)مانند مایع ظرفشویی یا مایع لباسشویی یا شامپوفرش، با 1 لیتر آب سرد مخلوط کنید. ترکیب آماده شده را در یک ظرف بزرگ به خوبی مخلوط کنید.

محلول را روی لکه بمالید

خشک کردن با دستمال

اگر محلول اثر نامناسبی روی فرش نداشت، یک پارچه تمیز و سفید را بردارید و به محلول آغشته کنید. سپس دستمال را به آرامی روی لکه قرار دهید. این کار را تا جایی که دیگر رنگی روی پارچه مشاهده نشود، ادامه دهید.

در صورتی که لکه کاملا پاک شد، می توانید به کمک یک ظرف پر از آب و یک یا چند دستمال تمیز، محل را پاک کنید. دقت کنید که محل را به خوبی شستشو دهید تا مواد استفاده شده کاملا از روی فرش تمیز شوند.

فرش را خشک کنید

خشک کردن یک اقدام مهم پس از تمیز کردن هر گونه لکه از فرش است. خشک نکردن صحیح، می تواند منجر به کپک زدن و پوسیدگی فرش شود.به کمک یک پارچه تمیز، مابقی آب اضافی فرش را بگیرید و در ضمن یادآور می شوم از کامل خشک شدن فرش مطمئن شوید، جلوگیری از رطوبت داخل فرش که باعث خسارت جبران ناپذیر می شود.

 


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.